De bekende ‘Hei-dagen’, maar dan op onze manier. Voor (goed gefinancierde) start-up’s of managementteams/directies van vastgelopen merken en bedrijven. Binnen één week je business (weer) op de rit.

Zonder ’high-end’ propositie ben je tegenwoordig nergens meer, als *…kuch…* business coach. Tenminste, dat lees ik zo her. En der. Dat betekent dus zoveel als: je moet een extreem duur product hebben, waar je iedereen uiteindelijk naar toe ‘funnelt’.

Allemaal gelul, natuurlijk.

Geen enkel ‘product’ is geschikt voor iedereen, om te beginnen. Daarom heb ik er ook zoveel. En bovendien: duur bestaat niet. Dat schrijf ik hier ook al. Je zou alleen kunnen spreken van ‘veel geld’. Maar ook dat is weer relatief. Zeker in het geval van Vierkant Werk.

Ja, start-up’s betalen 20.000,00 en reeds lopende (of beter: vastgelopen) bedrijven betalen 27.500,00. Dat is veel geld. Maar een schijntje voor wat je ervoor krijgt.

Je zou Vierkant Werk eigenlijk kunnen zien als de optelsom van alles wat je bij me kunt krijgen, en dan nog binnen een week ook. Shift Happens, Lift-off!, De Betere Businessplannenmaker, The Namedropper, 10-Tegen-1, Old Skool, Hit & Run, de 40-urige Niet Werk Week: uit alles heb ik het beste gehaald. En in één ongelofelijk vruchtbare (en intense) week gestopt. Het heet ook niet voor niets: Vierkant Werk.

Dit is een week zonder losse eindjes. Of één waarin losse eindjes worden ontrafeld. Vierkant Werk is van het afhechten. Het dichtkitten. Het rond maken. Het afleveren van áf werk. Je gaat weg met alles wat je je kunt bedenken en nodig hebt, kant-en-klaar. Eén druk op de knop bij thuiskomst, en je start-up gaat vliegen. Of het zand in de raderen van je bestaande business is vervangen door olie, waardoor je weer richt op wie je het hardst nodig heeft, met wat het best verkoopbaar en best renderend is. In een team dat (eindelijk weer eens) samenwerkt zoals het hoort.

Nog mooier: je krijgt mij niet alleen. Maar ook niemand minder dan Lo – mijn eigen Sifu, coach, meester en beste vriend, met wie ik tegenwoordig samen trainingen geef. En Mo, natuurlijk. En Hannah. En een viertal jonge designthinkers (meestentijds van BAS, of daar net van af). Je krijgt Daan & Wim. En je krijgt aan het eind van de week een échte klant, op wie je je (nieuwe) pitch kunt oefenen. En die zó geselecteerd is, dat het ook echt je Eerste Grote Klant kan worden. Of de eerste grote klant die beter past bij je nieuwe positionering.

Goed. Genoeg mooie woorden. Eens even kijken wat dat allemaal precies betekent, waar ik je mee naar toe neem.

Om te beginnen: naar België. Of Frankrijk. We gaan natuurlijk de stilte in, de hei op, even weg van alles. Maar dan wel in stijl. Geen krakkemikkige hoeve, maar niveau Villa Met Jacuzzi. Immers: wie hard werkt, moet ook hard kunnen ontspannen.

We beginnen elke ochtend met Lo. Dat betekent: om 05.00 uur op een porseleinen krukje. Naar de opkomende zon kijken, en luisteren naar hoe je de apen in je hoofd tot kalmte maant. Naar hoe je in je eigen cirkel komt. En blijft. En blijft staan. Naar hoe de eeuwenoude Oosterse wijsheid en al zijn kennis van de Martial Arts je stevig neerzetten, en leegmaken om een nieuwe dag in te gaan.

Het eten wordt verzorgd door Mo – en dat is een uitzondering. Dat doet ze voor niemand meer, en daar zijn heel wat sterrenchefs maar wát blij mee. Met haar kennis van het lijf, de natuur, voeding én gezondheid, maakt ze niet alleen exquise gerechten (3 x per dag), maar voegt ze toe wat nodig is of bouwt ze af wat niet meer nodig hebt. En Mo laat niet alleen je lichaam verteren, ze geeft je ook de juiste energie met traditionele Chi Kung. Twee keer per dag.

Als je leeg en vol genoeg bent (dat kan prima samen), ben je klaar voor de rest van de dag. Positionering, strategie, propositie, marketing, branding, communicatie, identity, brand values, business modellen, touchpoints, customer journeys, complete reorganisaties: ik ga je de hele dag doorzagen en laten voelen wat ‘game changen’ werkelijk is. Keihard, zakelijk, business driven en doelgericht – maar wel: op een heel diep zielsniveau. Ik doe het niet voor niks in deze constellatie. Ik wil niet dat je met plannetjes, powerpoints of POP’s naar huis gaat – je moet er wel iets mee doen, mee kunnen. En dat begint ermee dat het bij jou of jullie past, en bij niemand anders.

’s Avonds wordt er doorgewerkt, maar ook aan de innerlijke mens. De geest komt tot rust, door geprikkeld te worden. Met interventies die in nog geen enkele methode gecombineerd of uitgeprobeerd zijn.

Bij alles wat we samen doen en bedenken, zorgen we ervoor dat het ook ter plekke gemaakt, ontwikkeld, gebouwd, geprototyped, getest, gedesignd wordt, en dus zó gebruikt kan worden. Het is niet voor niets dat we een heel team van ‘crazy ones, misfits, rebels & troublemakers’ meenemen, veelal jong en ultragetalenteerd. Zij zorgen ervoor dat de geniale ideeën en inzichten niet in de lucht blijven hangen, maar ook het levenslicht zien. Direct in de praktijk gebracht kunnen worden. En: direct werken. Renderen. Opleveren. Vierkant Werk, dus.

Zo krijgen start-up’s een direct werkende website mee. Waar hun tijdens de week marketingcommunicatiestrategie mee kan samenwerken. En reeds lopende bedrijven krijgen een kant-en-klare marketing-, communicatie- & salescampagne die hun probleem voor 75% oplost: ready to roll. Strik erom, tasje erbij, hier opeten of meenemen. Dat werk.

Kom daar maar eens om bij andere business retreats. Of andere bureaus.

Je krijgt het óf niet mee. Of het wordt twee keer zo duur als een hele Vierkant Werk-week, en dan nog moet je de kwaliteit maar afwachten.

Had ik al verteld dat je als team van deelnemers gedurende de hele dag onderbroken wordt door coachingssessies? Van Lo, of van mij? Of van ons samen? Reken maar dat je daarin wordt aangepakt. Van links naar rechts, van voor naar achter, van onder tot boven. Met liefde, met empathie, met inleving, intuïtief, maar ook: kei- en keihard. Als het moet. Whatever happens, je leven gaat nooit meer hetzelfde zijn, na deze week. Ook je werkende leven niet.

Was dat het? Nee, we wilden graag nóg iets doen dat niemand anders doet. Namelijk: de test der testen – of we je wel geholpen hebben aan datgene waar je écht mee geholpen bent. En dat is: een klant.

Hoewel? Dat ligt helemaal aan jezelf. Voorlopig is het een ‘hot new business lead’, die we op zaterdag langs laten komen. Zorgvuldig uitgezocht in ons netwerk, één waarvan we zeker weten dat jullie ze als klant willen hebben. En waarvan we ook zeker weten dat hij of zij voor je in de markt is. Maar: de pitch moet je toch echt zelf doen. Gelukkig is het daarna pas zaterdagmiddag, dus mocht je afbranden dan hebben we de hele nacht nog om alles opnieuw te doen. Voor je zondag naar huis mag.

Uitgeput.

Doorgezaagd.

Afgebroken.

Leeg.

 

Maar ook:

Vol nieuwe energie.

Met life changing inzichten.

Klaar voor de (her)start.

Gedreven en gefocussed tot op het bot.

 

Vierkant Werk. In één week je business rond.


Vierkant Werk wordt op aanvraag en volgens maatwerk georganiseerd, voor twee doelgroepen in twee prijsklassen. De week gaat alleen maar over jou, jullie, jullie bedrijf – er zijn geen andere deelnemers. Alle aandacht, focus, talent, inzet, ervaring en liefde zijn voor jullie.