In één klap op de kaart, met je initiatief of je start-up. Pats, boem. Recht tussen de ogen. Gegarandeerd nieuws en over de tong – een sprintje voor een schijntje.
Hit & Run doe ik samen met Jeroen Leinders. Ook hij kan soms de verleiding niet weerstaan. Om ‘even’ een simpel idee te verzinnen voor een klant, waarmee hij of zij gegarandeerd op de kaart komt. Of een belangrijk probleem massaal aankaart. Meestal zijn dit NGO’s of kleinere organisaties met een belangrijk verhaal, maar weinig budget. Simpelweg: omdat ons hart daar nu eenmaal ligt. Hit & Run werkt zoals het heet: we steken er niet teveel tijd in, meestal heeft het een sterke ‘guerilla’-achtige aanpak, en we gaan geen ellenlange rapporten schrijven. Gewoon: een sterk en relevant idee, passend bij de organisatie, het probleem en de doelgroep die in elk geval bewogen moet worden. Tien tegen één dat we je op het journaal krijgen, als je het idee aandurft. Daar kunnen na 16 jaar ‘Jeroen & Herbert’ inmiddels al talloze klanten van getuigen.